Spillcamp

Spillcamp finner sted 28. juni til 3. juli i Oslo.

På spillcamp kan du lære litt om det å lage dataspill på bare en uke. Leiren er utformet som et «crash-course» der målet er at deltakerne skal lage spillbare spill i grupper i løpet av uka. Det kommer til å være tre forskjellige linjer du kan velge mellom, hver gruppe vil bestå av deltakere som går på ulike linjer, slik at de kan bruke ferdighetene de tilegner seg sammen.

Programmering

På programmering lærer du enkel koding for bruk i spill. Mye av programmeringslinja handler om å bruke ulike verktøy for spillutvikling, du trenger med andre ord ikke å faktisk kunne kode, men det er lurt å ha en interesse for konseptet programmering. Linja passer for deg som vil lære om programmering, enkelt og greit.

Spilldesign

Design handler om den overordnede mekanikken i et spill. Det som gjør et spill engasjerende for spilleren er at det føles gøy og vanskelig hele tiden, at spilleren føler seg rettferdig behandlet av spillet. Spilldesignlinja handler om spillmekanikk, både i dataspill, brettspill og kortspill. Denne linja passer godt for de som liker spillregler og er interessert i hva som gjør et spill til et spill.

Grafikk, lyd, fortellerteknikk

Denne linja er for alt det i et spill som ikke er programmering eller spilldesign. Vi har lyst til å tilby et kurs der du kan lære om bruken av grafikk og lyd i spillet, og hvordan dette brukes i historiefortelling. Du trenger ikke kunne tegne, produsere lydspor eller skrive spillmanus fra før, men det er en fordel om du har en interesse av å lære om minst en av disse tingene.

Konseptet for Spillcamp i Norge ble utarbeidet av Dr. Simon McCallum og Hyperion. Simon arbeider med å undervise i spillutvikling på Høgskolen i Gjøvik, Hyperion på sin side har lang erfaring med å avholde sommerleirer og konferanser.


Til toppen av siden ↑